sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Mistä aloittaa?

Olen nyt pohdiskellut, mistä lähden liikkeelle vaatekaapin "räjäytyksessä". Tuntuu että epätoivo iskee, vaikka en ole vielä edes kunnolla aloittanut. Olen järjestelmällinen tyyppi, joten varsinkin tämmöisissä projekteissa, tykkään suunnitella kaiken tarkkaan.
Päätin että käyn ensin läpi jokaisen vaatteen. Sovitan ylle, pohdin mikä kyseisen vaatteen käyttötarkoitus olisi minun kaapissani, ja milloin olen viimeksi käyttänyt vaatetta. Jos ei ole puoleen vuoteen (hyvässä lykyssä vuoteen) keksinyt vaatteelle käyttöä, niin tulenko oikeasti käyttämään sitä jatkossakaan? 
On hyvä pohtia, miksi säilyttää kaapissaan samoja rytkyjä vuodesta toiseen ja ei kuitenkaan koskaan käytä. Kaikki tietää sen tunteen, otat sen jonkun "kivan" vaatteen, sovitat ja kuvittelet laittavasi sen, mutta kerta toisensa jälkeen saa todeta, että ei. Siinä on joku vika, joko se on väri, malli, tai esimerkiksi materiaali. Mulla oli yksi tosi kiva paita, mutta materiaali oli hirmuisen sähköinen. Arvata saattaa, että ihan mieluusti luovuin siitä. Joku vaate taas voi olla kivan värinen, mutta ei vaan itsensä yllä.



Tässä on loistava kirja tämmöisen projektin tueksi. Olen omistanut Lauren Conradin Tyylikirja jo useamman vuoden, ja vaikka olen lukenut sen usein kannesta kanteen, en ole koskaan vielä ottanut vinkkejä käytäntöön. Jospa nyt? Kirjassa on hyviä vinkkejä miten kasata klassinen vaatekaapin sisältö, miten huoltaa vaatteita, miten shoppailla. Semmoisia ihan pohtimisen arvoisia juttuja! En itse tykkää noudattaa orjallisesti mitään sääntöjä, ja haluan tehdä asiat omalla tavallani, mutta lisätieto ei ole pahitteeksi. Ja mulla on semmonen viha-rakkaus suhde Laureniin. Hänellä on ihana tyyli, hän on kaunis ja menestynyt... Ja sitten samaan aikaa jotenkin ärsyttävän täydellinen!

Jokatapauksessa, luulen, että luen tänään nyt sit tuon kirjan uudelleen. Ja sitten pikkuhiljaa alan käymään kaappia läpi, vaatekappale kerrallaan. 
Seuraava vaihe siitä onkin sitten alkaa kartoittamaan niitä kaapin puutteita!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Iloitsen jokaisesta kommentista :P