sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Hiuksia ne vaan on!

Ja sitten eilisestä postauksesta inspiroituneena ryhdyin tuumasta toimeen, just tolla otsikon mukaisella asenteella. Olin sopivasti virkeänäkin vielä siinä iltakymmenen aikaan, joten lähdin tutkailemaan värituubejani. Päätin toteuttaa sen ajatuksen tummemmasta tyvestä. Toki hommiin ryhtyminen oli ihan arpapeliä, koska en oikeastaan tiennyt mitä väriä olin taikomassa. Sekoitin neljää sävyä keskenään, siinä oli kahta eri tummuista neutraalia sävyä, vähän jotain hunajaista ja vähän jotain minkä arvelin olevan vaaleaa kylmää sävyä. Värikarttani on ollut hukuksissa jo pitkään, joten ei auttanut kuin toimia muistikuvien perusteella. Mainittakoon siis tässä vaiheessa, että olen entinen kampaaja, ja voisin vielä jatkoksi painottaa, että näistä mun vessakemisti hommista ei kannata ottaa mallia :D


Lähtötilanne :S

Seuraavaksi jaoin hiukseni neljään isoon osioon, jotta väri levittäminen tyveen olisi mahdollisimman helppoa. No, sitähän se ei ollut. Kylppärini peilit ei taivu tarpeeksi, niin että näkisin myös takaraivolle, joten sain todellai taiteilla! Mulla oli välillä meikkipeili toisessa kädessä ja värisuti toisessa, kun yritin tehdä tarkkoja osituksia hiusteni taka-osaan. Onneksi etuosien värjäys oli vähän helpompaa. 



Kun olin saanut värin tyveen, yritin vedellä vielä sekaan jotain raitoja, ihan vaan ottaen pieniä osioita, joihin levitin väriä ja jätin roikkumaan. Siinä sitten puoli tuntia jännäys aikaa, että mitähän tästä tulee. 


Jo pesuvaiheessa katselin, että hyvähän tästä tulee. Kuivattuani jopa harmittelin, etten laittanut hieman enemmän sitä tummempaa väriä sekaan, koska sävy jäi kuitenkin melko vaaleaksi. Toisaalta oli ihan hyvä, että jäi, uskon että siksi se sointui paremmin tuohon vaaleaan latvaan. Nyt tähän olisi helppo vielä sutia vaikka vaaleampia raitoja päälle, jos sellainen fiilis iskee.


Vähän oli tietysti vaikeeta ottaa kunnollista kuvaa kylppärivalaistuksessa yhdentoista aikaa illalla. Mutta yllättävän hyvä siitä tuli ja olen iloinen että tukka pysyi kuitenkin luonnollisena ja tuo tyven väri on taas pikkuisen lähempänä omaa hiusväriäni, joten tyvikasvustakaan ei tarvitse heti välittää. 


- Mia



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Iloitsen jokaisesta kommentista :P